معرفی و بررسی

بهترین برندهای پچ کورد شبکه در دنیا کدامند؟

برای داشتن یک شبکه باکیفیت و ثبات بالا نیازمند شناخت کامل تجهیزات و برندهای مطرح اون‌ها هستید. یکی از اصلی‌ترین عضوهای یک شبکه، کابلیه که انتقال اطلاعات و داده‌ها رو انجام میده و در صورت خطا برای تهیه‌ اون، راندمان شبکه حسابی پایین میاد. اگر با ساختار شبکه‌های محلی آشنایی داشته باشید حتما اسم پچ‌کورد به گوشتون خورده. در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای پچ کورد شبکه رو معرفی کنیم تا در زمان خرید این عضو از تجهیزات پسیو شبکه، بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشین. همراه ما باشید.

پچ کورد شبکه و انواع آن

پچ کورد شبکه نوعی از کابل شبکه است که به دوسر اون سوکت یا کانکتور وصل میشه. این کانکتورها برای اتصال به یک دستگاه، منبع تغذیه یا منبع سیگنال مورد استفاده قرار می‌گیرن. پچ کورد فیبر نوری شباهت زیادی به کابل‌های شبکه اترنت داره. با این حال، پچ کوردها بیشتر در محیط‌های اداری، قفسه و رک‌ شبکه و در فاصله‌های کوتاه استفاده دارن.

پچ کوردها معمولاً در رنگ‌های مختلفی تولید میشن تا به‌راحتی قابل تشخیص باشن.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید بهش دقت کنین تفاوت پچ کورد و کابل شبکه است. در بازار ممکنه این دو کابل به اسم کابل شبکه شناخته بشن ولی در مواردی با هم تفاوت دارن. مهم‌ترین نکته اینه که پچ کورد در دو سر انتهایی خودش دارای کانکتوره که کابل شبکه فاقد اونه. برای استفاده از کابل شبکه حتما باید عمل سوکت‌زنی رو انجام بدید تا بتونید از کابل شبکه استفاده کنید. سوکت زدن کابل شبکه کاری تخصصیه و هرکسی نمیتونه به طرز صحیح انجامش بده.

تفاوت بعدی طول اون‌هاست. کابل شبکه در متراژهای بلند مثل 300 و 500 متر فروخته میشه ولی متراژ بلندترین پچ کورد نهایتا به 30 متر میرسه.

پچ‌ کوردها هم مثل سایر اجزای شبکه دارای استاندارد، روکش و نوع مختص خودشون هستن. پچ کوردها نیز در دو نوع UTP و SFTP تولید میشن و همچنین همه‌ استانداردهای Cat رو در بر می‌گیرن. به‌طور مثال پچ کورد Cat6 از پچ کوردهای پرطرفدار بازار شبکه محسوب میشه.

پچ کوردها از نظر عملکردی هیچ تفاوتی با کابل شبکه ندارن، اما از نظر متراژ کوتاه‌تر و در بازه 30 سانت تا 10 متر هستن

انواع پچ کورد

به‌طور کلی می‌تونیم بگیم پچ کوردها به دو دسته مسی و فیبرنوری تقسیم میشن. با توجه به اینکه این محصول از اعضای مهم شبکه محسوب میشه، شرکت های سازنده پچ کورد به تولید انواع مختلف این محصول و رقابت با هم می‌پردازن. انواع مختلفی از پچ کورد تولید میشه که عبارت‌اند از:

  • کابل های میکروفون
  • کابل های هدفون
  • کانکتورهای  XLR
  • کانکتورهای  TT
  • کانکتورهای تلفن TRS

لگراند؛ محبوب‌ترین پچ کورد شبکه

برند لگراند از بهترین برندهای پچ کورد شبکه است که در کشور فرانسه واقع شده. شرکت لگراند تجهیزات شبکه رو در انواع مختلفی ارائه میده که پچ کورد لگراند باکیفیت‌ترین پچ کورد شبکه در بازار محسوب میشه.

 این محصول در اندازه‌های نیم متر تا 10 متر و انواع STP، UTP و FTP عرضه میشه. پچ کورد لگراند در استانداردهای Cat5، Cat5e، Cat6، Cat6a، Cat7 و Cat8 تولید میشه و نکته‌ مهم اینه که استانداردهای بالاتر با استانداردهای پایین‌تر سازگار هستن و در صورت نصب یک قطعه‌ رده بالاتر نیازی به تعویض سایر تجهیزات ندارین. برند لگراند بهترین برند پچ کورد در بازار شبکه است.

پچ-کورد-لگراند

نگزنس؛ رقیب اصلی لگراند در انواع پچ کورد شبکه

در ادامه‌ معرفی برندهای پچ کورد شبکه به برند نگزس می‌رسیم که یک شرکت فرانسویه و در لیون فرانسه واقع شده و در حال حاضر از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ تولید کابل و تجهیزات شبکه است. فعالیت این برند در حوزه‌ تولید کابل به حدود یک قرن میرسه.

برخی از انواع پچ کورد نگزنس با روکش PE عرضه میشن که برای محیط‌های بیرونی مناسب هستن و در برابر عوامل محیطی از جمله آتش‌سوزی مقاومت بالایی از خودشون نشون میدن. پچ کورد نگزنس در طول‌های مختلفی از ۰.۵ تا ۱۰ متری گرفته، به بازار عرضه میشه.

پچ کورد نگزنس

بلدن؛ برندی معتبر از پچ کورد

یکی دیگه از بهترین برندهای پچ کورد شبکه، برند belden هست. شرکت بلدن یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین برندهای تولید کابل و تجهیزات شبکه است. این کمپانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ تجهیزات پسیو شبکه با استاندارد بین‌المللی در جهان شناخته میشه. انواع پچ کورد بلدن در دو استاندارد پچ کورد UTP و پچ کورد SFTP تولید و عرضه می‌شود که از پچ کورد utp فقط باید در محیط های عاری از جریان الکترومغناطیسی استفاده کرد. کابل شبکه و پچ کودهای برند بلدن اغلب طوسی رنگ هستن.

پچ کورد بلدن از محصولات این شرکته که در انواع مختلفی تولید میشه. پچ کورد بلدن با تنوع رنگ آبی، زرد، قرمز، طوسی، مشکی، نارنجی و سبز به بازار عرضه میشه. شما می‌تونید با توجه به فواصل داخل شبکه، بین متراژهای 0.3، 0.5، 1، 1، 2، 3، 5، 10، 20 ،30 و 40 متر پچ کورد مورد استفاده‌‌تون رو از این برند تهیه کنین.

پچ کورد بلدن

امپ؛ برندی معروف در پچ کورد شبکه

امپ (AMP) یک برند آمریکایی و از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ Tyco Electronics هست. شرکت تیکو بعضی از انواع تجهیزات پسیو شبکه‌‌ خودش رو تحت عنوان برند AMP تولید و عرضه می‌کنه.  پچ کورد امپ از جمله تجهیزات شبکه‌ایه که توسط این برند تولید میشه و کیفیت بالا و بازه‌ قیمتی گسترده‌ای داره.

پچ کورد امپ هم مانند سایر برندها در استانداردهای مختلف و طول‌های متفاوتی تولید و عرضه میشه.

پچ کورد امپ

آنچه در معرفی بهترین برندهای پچ کورد گفتیم

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم شناخت کامل تجهیزات شبکه قدم اول شکل‌ دادن یک شبکه‌ باکیفیت و مطمئنه. در این مقاله سعی کردیم پچ کورد رو به‌طور کامل بررسی کنیم و انواع برند پچ کورد شبکه رو معرفی کنیم. شما با توجه به بودجه و مکان موردنظرتون می‌تونین بهترین پچ کورد شبکه و انتخاب رو در زمینه‌ خرید تجهیزات شبکه داشته باشین.

سوالات متداول

پچ کورد چیست؟

پچ کورد کابل شبکه‌ایه که به دو سرش کانکتور یا سوکت متصل شده.

کابل شبکه و پچ کورد باهم فرق دارن؟

کارایی این دو هیچ فرقی باهم نداره، فقط پچ کورد به سوکت مجهزه و در اندازه‌های کوتاه‌تری تولید میشه.

نام برندهای معتبر تولیدکننده‌ پچ کورد چیه؟

برند لگراند، برند نگزنس، برند بلدن و برند امپ

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x