بیوگرافی و معرفی برند

برترین برندهای تولید کننده ترانک

ترانکینگ محفظه‌ا‌ی دربسته است که برای توزیع سیستم‌های برق عادی و اضطراری، شبکه‌های رایانه‌ای، مخابراتی و غیره استفاده میشه. این فناوری، جایگزین سیستم سنتی کابل‌کشی توکار شده. ترانکینگ علاوه بر نظم بخشیدن به فضا، از کابل‌ها و سیم‌های شبکه محافظت می‌کنه. برند ترانک می‌تونه نیمی از کیفیت اونو تضمین کنه. در این مقاله سعی داریم برندهای تولید کننده ترانک رو به شما معرفی کنیم.

چرا برند ترانکینگ مهم است؟

حتما می‌دونید که به طور کلی ترانکینگ چیست؟ ترانکینگ یا همان ترانک در حال حاضر از اجزای مهم تجهیزات پسیو محسوب میشه و اکثرا در مکان‌هایی استفاده میشه که حجم و مسیر کابل‌های شبکه زیاده. همچنین در یک‌سری از مکان‌ها امکان کابل‌کشی توکار وجود نداره برای همین از ترانکینگ استفاده می‌کنن.

در محیط‌های خانگی عموما برای جلوگیری از به‌هم‌ریختگی سیم‌ها و همچنین زیبایی محیط از ترانک استفاده میشه. در پروژه‌های ساختمانی بزرگ، ساختمان‌های اداری و شرکت‌ها هم ترانک به‌عنوان نگهدارنده و محافظ کابل‌های شبکه و مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیره.

ترانکینگ‌ها به‌صورت شاخه‌ای در بازار عرضه میشن و طول هر شاخه به 2 متر میرسه. در این محتوا به بررسی انواع برند ترانک می‌پردازیم تا شما بتونید با توجه به فضا و بودجه‌تون مناسب‌ترین ترانکینگ رو تهیه کنید.

بهترین برندهای تولید کننده ترانک

با توجه به افزایش استفاده و کاربری ترانکینگ، بازار اون هم به یک بازار رقابتی تبدیل شده. شرکت‌های مختلفی در همه جای دنیا در تولید این محصول به رقابت می‌پردازن. از برندهای ترانکینگ در بازار جهانی میشه به برندهای معروف لگراند و اشنایدر، و از برندهای داخلی باکیفیت میشه به برندهای سوپیتا، دانوب و البرز اشاره کرد.

ترانکینگ لگراند

برند لگراند یک شرکت صنعتی و فرانسویه که در لیموژ فرانسه واقع شده و در فروش تجهیزات شبکه از برندهای پیشتاز جهان محسوب میشه. طبق آمار ارائه‌شده ترانکینگ لگراند حدود 15 درصد از بازار جهانی رو در دست داره. به جرئت میشه گفت که شرکت لگراند بهترین تولید کننده ترانک در سطح جهانه. ترانکینگ‌های این شرکت از مواد بسیار باکیفیتی تهیه شدن و در سایزهای 50*80، 50*105، 50*150 و 50*195میلی‌متر تولید میشن.

ترانکینگ برند لگراند
ترانکینگ 195*50 میلی‌متر لگراند بزرگ‌ترین ترانکینگ موجود در بازاره.

ترانکینگ‌های این شرکت پرفروش‌ترین محصولات در بازار ایران و جهان هستن. قیمت ترانک‌های این شرکت در مقایسه با برندهای دیگه بالاتره، ولی با توجه‌ به کیفیت بالای اون‌ها دور از انتظار نیست. برند لگراند به تولید متعلقات ترانک هم می‌پردازه. از متعلقات ترانکینگ تولیدشده در شرکت لگراند می‌تونیم به زاویه‌‌ داخلی، خارجی، تخت، سه راهی، قطعه اتصال، کادر ماژول، فیس پلیت و… اشاره کنیم. درباره تاریخچه ترانکینگ لگراند، مطلب مفصلی فراهم شده که شما رو با مسیر شکل گیری و علت محبوبیت این برند آشنا می‌کنه.

ترانکینگ اشنایدر

کمپانی اشنایدر از مشهورترین و قدیمی‌ترین برندهای جهان در حوزه‌ تجهیزات شبکه محسوب میشه که از سال 1831 مشغول به فعالیته و در کشور فرانسه واقع شده. این شرکت جزو 500 برند برتر جهانه و در زمینه‌ تولید تجهیزات برق و الکترونیکی، تجهیزات شبکه و توزیع و انتقال برق فعالیت می‌کنه.

ترانکینگ اشنایدر از محصولات تولیدی این شرکته که در اندازه‌های 80*50، 101*50 و 150*50 میلی‌متری تولید میشه. ترانکینگ‌های این برند نیز از اجزا و متعلقات مختلفی تشکیل شدن که برای نصب روی بدنه این محصولات استفاده میشه.

ترانکینگ اشنایدر
اشنایدر در کنار این محصولات یک‌سری مینی ترانک هم تولید می‌کنه. سایز این محصولات 60*21، 21*12، 40*17، 74*20 و 100*35 میلی‌متره.

ترانکینگ سوپیتا

سوپیتا یک برند داخلیه که از سال 1362 مشغول فعالیته و در حال حاضر به تولید محصولات شبکه‌ای از جمله ترانکینگ، داکت، پچ پنل، رک، کیستون و… مشغوله. ترانکینگ سوپیتا از محصولات پرفروش این شرکت محسوب میشه که در سایزهای 80*50، 105*50، 100*50 و 150*50 میلی‌متر در بازار موجوده. ترانکینگ‌های این شرکت در دو رنگ سفید و قهوه‌ای طرح چوب عرضه میشن و جنسشون هم از PVC مرغوبه که مقاومت بدنه‌ اون‌ها رو خیلی بالا می‌بره.

ترانک برند سوپیتا

اجزا و متعلقات ترانکینگ از جمله زاویه‌ داخلی و خارجی، قطعه‌ اتصال و… هم توسط خود این شرکت تولید میشه.

قیمت ترانکینگ سوپیتا با توجه به تنوع سایز، رنگ و همین‌طور ویژگی‌هایی که دارن به صرفه‌تر از سایر برندهای ایرانی و خارجیه.

ترانکینگ البرز

برند البرز که یک برند ترانک ایرانی است، در سال 1354 در شهر صنعتی قزوین تاسیس شد و در سال 1356 فعالیت خودش رو شروع کرد. این شرکت در ابتدا در زمینه‌ تولید محصولات پلیمری فعالیت می‌کرد و در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان محصولات PVC و UPVC و تجهیزات الکتریکیه.

ترانکینگ البرز یکی از محصولات این شرکت و جزو باکیفیت‌ترین ترانکینگ‌های بازار ایرانه. قیمت ترانکینگ‌های شرکت البرز کمتر از سایر برندهای خارجیه.

ترانکینگ 50*105 میلی‌متری البرز تنها ترانکینگ تولیدی این شرکته؛ درب اون نرمه و قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی داره.

ترانکینگ البرز
البرز اولین شرکت ایرانیه که به ساخت ترانکینگ با درب نرم اقدام کرده.

ترانکینگ دانوب

شرکت دانوب هم یک برند ایرانیه که در حوزه‌ تولید تجهیزات پسیو شبکه فعالیت می‌کنه. از محصولات تولیدی این شرکت میشه به انواع داکت و ترانکینگ، کیستون شبکه، کلید برق، پریز برق و… اشاره کرد.

ترانکینگ دانوب تنها در دو اندازه‌ 50*80 و 50*101 میلی‌متری تولید میشه. از خوبی‌های ترانکینگ 50*80 میلی‌متری دانوب اینه که امکان نصب انواع پریزهای شبکه، تلفن و برق رو به همراه فیس پلیت مستقیماً روی بدنه‌ ترانکینگ فراهم می‌کنه و برای نصب به هیچ کادر ماژولی نیاز نیست.

نکته‌ جالب اینه که ترانکینگ‌های این برند از ترانکینگ‌های برند اشنایدر الگوبرداری شدن و شما می‌تونید از محصولات و متعلقات این دو شرکت در کنار هم استفاده کنید.

داکت دانوب
شرکت دانوب هیچ متعلقاتی برای ترانکینگ 80*50 میلی‌متر خودش تولید نکرده. شما می‌تونید از متعلقات ترانک 80*50 اشنایدر برای این محصول استفاده کنید.

ترانکینگ 50*101 دانوب برای نصب روی بدنه ترانکینگ به اجزا و متعلقات گوناگونی مجهزه. برای این ترانکینگ متعلقاتی مثل زاویه‌ داخلی، زاویه‌ خارجی، زاویه‌ تخت 90 درجه و سه راهی طراحی شده که هرکدوم از اون‌ها رو می‌تونین به‌طور جداگانه تهیه کنین.

کدام ترانکینگ بهتر است؟

همون‌طور که متوجه شدید ترانکینگ برای هر شبکه‌ شلوغی یک محصول ضروری محسوب میشه. این محصول، هم باعث افزایش طول عمر کابل‌هاتون میشه و هم به فضای شما نظم میده. شما باید با در نظر گرفتن محیط و حجم کابل‌های شبکه‌ برای خرید ترانکینگ مناسب اقدام کنید.

برای تهیه‌ ترانکینگ مناسب با مشخصات موردنظرتون طبق راهنمای خرید ترانکینگ، باید فاکتورهایی مثل معماری فضای مورد نظر، بودجه، حجم کابل‌ها و دسترسی‌های مختلف به اجزای شبکه رو در نظر بگیرین. در صورتی که متراژ محیط شما بزرگه، بهتره که از برندهای داخلی استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری دارن.
برند ترانک هم در قیمت اون تاثیرگذاره. تمامی برندهای معرفی‌شده از موفق‌ترین شرکت‌های داخلی و خارجی محسوب میشن و کیفیت بالای اجناسشون تضمین شده است. شما با توجه به فاکتورهای ذکرشده و شناختن برندهای تولید کننده ترانک سایر موارد می‌تونین مناسب‌ترین ترانک رو برای شبکه‌ خودتون تهیه کنین.

سوالات متداول

ترانکینگ چیه؟

ترانکینگ محفظه‌ای پلاستیکیه که باعث نظم بخشیدن به کابل‌ها میشه.

استفاده از ترانک ضروریه؟

در صورتی که حجم کابل‌ها و سیم‌های شبکه‌تون زیاده بله.

بهترین برندهای تولیدکننده ترانک؟

لگراند، اشنایدر، سوپیتا، دانوب و البرز

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x