بیوگرافی و معرفی برند

با بهترین برندهای رک شبکه آشنا شوید

همان‌طور که می‌دونین اجزای شبکه، تجهیزات با ارزشی هستن که برای افزایش طول عمر و آسیب ندیدنشون باید به فکر محافظت و نگهداری از اون‌ها بود. با افزایش طول‌ عمر تجهیزات، در واقع شبکه‌ به پایداری و کیفیت بالایی می‌رسه. رک شبکه محصولیه که می‌تونه این امکان رو برای هر کاربری فراهم کنه. اما نه هر رک شبکه‌ای! لازمه که به‌ دنبال شناختن بهترین برند رک شبکه بوده و محصولی با کیفیت تهیه بشه. قطعات و تجهیزات مختلفی مثل سوئیچ، پچ پنل، سرور و… درون رک‌ها قرار می‌گیرن و علاوه بر حفظ نظم، از تجهیزات شبکه در برابر آسیب‌های فیزیکی و سرقت نیز نگهداری می‌کنن.

برندهای داخلی زیادی در حال تولید رک شبکه هستن که هرکدوم با هم تفاوت‌هایی دارن. باید بگیم که این برندهای داخلی کارشون رو به نحو احسن انجام میدن و علاوه بر فروش خوب محصولاتشون در بازار، اکثرا محصولات باکیفیت‌ خودشون رو به کشورهای دیگه صادر می‌کنن.

اگه در مورد رک شبکه اطلاعات کامل ندارین، حتما بخوانید: رک شبکه چیست؟

برندهای زیر بهترین برندهای رک تولید داخلی محسوب میشن:

رک آماد سیستم

آماد سیستم برندی ایرانی و یک شرکت تولید کننده‌ رک شبکه است. این شرکت انواع رک‌های ایستاده، دیواری و DVR رو با کیفیت بالا ارائه میده و به رقابت در بازار جهانی مشغوله.
پرطرفدارترین رک آماد سیستم، رک ایستاده‌ این برنده. رک ایستاده‌ آماد سیستم دارای درب شیشه‌ای نشکنه و ساختمان داخلی اون برای قرار گرفتن هر نوع تجهیزاتی مناسبه. درب‌های اون دارای قفل سوئیچیه. این محصول با یک عدد فن و جک ورودی و یک بسته پیچ، مهره و واشر ارائه میشه. رک‌های دیواری این برند به علت داشتن ابعاد کمتر نسبت به رک‌های ایستاده فاقد فن هستن ولی امکان نصب فن رو دارن. همچنین رک‌های DVR برای دوربین‌های مداربسته و تجهیزات تک استفاده میشن.

رک آماد سیستم

رک پایا سیستم

در معرفی برند رک شبکه پایا سیستم باید گفت این شرکت فعالیت خودش رو از سال 1370 شروع کرد و در حوزه‌ رک شبکه و متعلقات اون بسیار محبوب شد. کیفیت بالا و تنوع زیاد در تولید رک پایا سیستم باعث شده که انتخابی مطمئن برای خریداران باشه.

رک‌های پایا از اندازه‌ 16 یونیت تا 44 یونیت تولید میشن. برای همه‌ رک‌ها محفظه‌هایی برای عبور و خروج کابل قرار داره و رک‌های ایستاده‌ این برند دارای یک فن هستن. البته بعضی از اون‌ها امکان نصب تا حداکثر 6 فن رو هم دارن. پایه‌های رک‌های ایستاده ضد زلزله است و میشه روی اون‌ها چرخ نصب کرد. رک OutDoor پایا سیستم که برای فضاهای بیرونی مناسبه از استیل ضدزنگ ساخته شده.

عمق رک‌های پایا سیستم 35، 45 و 60 سانتی‌متره. این برند از برترین برند رک شبکه محسوب میشه.

رک پایا سیستم

رک HPA

شرکت اچ پی آسیا هم در گروه بهترین برند رک قرار می‌گیره که در عرصه‌ تجهیزات پسیو شبکه به فعالیت مشغوله. این برند به‌طور اختصاصی در حال تولید رک شبکه و متعلقات اونه. اچ پی آسیا فعالیت خودش رو از سال 1390 شروع کرده و در این مدت تونسته به عرصه‌های بین‌المللی پا بذاره. برند HPA اولین صادرکننده‌ رک به اروپا و آفریقا و خاورمیانه است.
مهم‌ترین رک HPA، رک ایستاده است که در اندازه‌های 12، 17، 22، 27، 32، 37، 42 و 47 یونیت تولید میشه. به‌طور معمول عمق رک ایستاده اچ پی آسیا به 60، 80 و 100 سانتی‌متر میرسه. از امکانات رک ایستاده HPA می‌تونیم به داشتن دو دریچه در کف و سقف برای ورود کابل، پنل‌های جانبی بازشو، پایه‌های قابل تنظیم ارتفاع و امکان نصب فن اشاره کنیم.
رک دیواری از دیگر محصولات شرکت HPA هست که در سایزهای 4، 6 و9 یونیت با عمق 45 و 60 سانتی‌متری تولید میشه. از مشخصات این محصولات هم میشه به پنل‌های جانبی بازشو و نصب حداکثر 2 عدد فن اشاره کرد.

رک شبکه از برند hpa

رک HPI

شرکت اچ پی آی هم یک برند ایرانیه که حوزه‌ تخصص فعالیتش تولید و تجهیزات شبکه است. محصولات HPI از تنوع بالایی برخوردارن و در تعداد یونیت‌هایی کاربردی تولید میشن. برند HPI به‌عنوان یک شرکت داخلی بسیار موفق ظاهر شده و محصولاتش کیفیت بالایی دارن. برند اچ پی آی تونسته در کنار عرضه‌ محصولات باکیفیت، قیمت اون‌ها رو در بازار به‌خوبی کنترل کنه.

رک HPI در نوع‌های ایستاده، دیواری و Outdoor تولید میشه و به‌طور کلی اندازه‌های 9 یونیت تا 42 یونیت رو در بر می‌گیره. عمق رک‌های ایستاده‌ اچ پی آی 60، 80 و 100 سانتی‌متره و در درب رک‌ها از شیشه سکوریت استفاده شده. رک دیواری HPI در عمق 45 و 60 سانتی‌متر عرضه میشه و قابلیت نصب فن هم داره.

رک شبکه از برند hpi

برندهای برتر متعلقات رک

برای اینکه استفاده از رک شبکه راحت‌تر بشه و نصب رک شبکه در سریع‌ترین حالت ممکن اتفاق بیافته، می‌تونین اون رو توسط متعلقات تولیدشده برای رک ارتقا بدید. متعلقات رک شبکه شامل سینی رک، پاور ماژول، درب رک، فن خنک‌کننده رک، بلانک پنل، لایت پنل، مدیریت کابل رک و پیچ و مهره میشه.

بهترین برند رک، متعلقات رک رو متناسب با محصولات خودش تولید می‌کنه. متعلقات هر برند به‌صورت جداگانه ارائه داده میشن و شما می‌تونید متناسب با رک شبکه‌ای که تهیه کردید متعلقاتش رو هم تهیه کنید. توجه کنید که هر چهار برند خوب رک شبکه که معرفی شد یعنی برندهای آماد سیستم، hpi، پایا سیستم و hpa همگی متعلقات رک نیز تولید می‌کنن و بهتره در صورت انتخاب یکی از برندها، هم رک و هم متعلقات رک رو از همان برند تهیه کنید تا سازگاری بین این تجهیزات در حداکثر ممکن باشه.

دقت کنید متعلقاتی که برای رک تهیه می‌کنید متناسب با اندازه و عمق رک باشن وگرنه برای اون رک قابل‌ استفاده نیستن.

سخن آخر

در این مقاله ما سعی کردیم شما رو با انواع برندها از بهترین برندهای رک شبکه آشنا کنیم. شکی نیست که تمام شرکت‌های داخلی ذکر شده محصولات باکیفیتی تولید می‌کنن و شما می‌تونین با در نظر گرفتن مکان و بودجه و علت استفاده و حجم تجهیزات به خرید رک متناسب با شبکه‌ خودتون بپردازین. فراموش نکنید که برای انتخاب رک متناسب با شبکه خودتون حتی از برندهای برتر رک، حتما از راهنمای خرید رک شبکه استفاده کنید.

سوالات متداول

رک شبکه چیست؟

رک شبکه محفظه‌ای با بدنه‌ای مقاوم و فلزیه که برای نگهداری از تجهیزات شبکه مثل سوییچ، سرور، روتر و… مناسبه.

بهترین برند‌های ایرانی رک شبکه چه شرکت‌هایی هستند؟

برند‌های سرشناس HPA ،HPI ، آماد سیستم و پایا سیستم

رک‌ها در چه مکان‌هایی استفاده میشن؟

معمولا رک‌های دیواری در محیط‌های خانگی و اداری و رک‌های ایستاده در دیتاسنترها و شرکت‌های بزرگ استفاده میشن.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x