بیوگرافی و معرفی برند

آشنایی با تاریخچه شرکت بلدن

belden یکی از مشهورترین و مطرح‌ترین نام‌ها در حوزه‌ تجهیزات شبکه محسوب میشه که به تولید محصولات باکیفیت و بادوام شهرت داره. ساخته‌های این شرکت آمریکایی در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت، نیازهای سازمانی، زیرساخت، امنیت و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرن. در این مقاله قصد داریم شما رو با تاریخچه بلدن آشنا کنیم؛ برندی که بیش از یک قرن از تاسیس اون می‌گذره و در بازارهای آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه با تولید کابل شبکه، پچ کورد و سایر تجهیزات شبکه جزو معتبرترین کمپانی‌ها به حساب میاد.

آغاز قرن بیستم و صفحه‌ اول تاریخچه شرکت بلدن

تاریخچه شرکت Belden از سال 1902 و با بنیان‌گذاری این شرکت توسط جوزف سی بلدن در شیکاگو شروع میشه. سه سال بعد یعنی در سال 1905، این کمپانی با طراحی و ساخت دستگاه عایق‌بندی سیم برق Beldenamel اسم خودش رو بر سر زبون‌ها انداخت. این ابداع باعث رشد سریع شرکت شد؛ تا جایی ‌که در پنجمین سال از تاریخچه شرکت بلدن، این کمپانی مجبور شد به جایی بزرگ‌تر کوچ کنه.

بلدن رفته‌رفته به عرصه‌ طراحی و تولید سیم‌های با عایق لاستیکی قدم گذاشت و سود عظیمی رو نصیب خودش کرد. اما اتفاق مهمی که یک بار دیگه این شرکت رو تکون داد، اختراع دوشاخه‌ عایق‌بندی‌شده در سال 1927 بود. نتیجه‌ این نوآوری، به‌دست آوردن سرمایه‌ لازم برای افتتاح کارخانه‌ای جدید در ریچموند بود؛ کارخانه‌ای که تمرکزش رو روی تولید سیم برق قرار داد.

تاریخچه شرکت بلدن

از جنگ جهانی دوم تا دهه 1980، هم‌پای نیازهای دوران

کارخانه‌ ریچموند، حضوری پررنگ در تاریخچه شرکت بلدن داره. در دهه‌های 1940 و 1950، چندین ساختمان به این کارخانه اضافه شدن و حتی بخش تولید سیم Belden از شیکاگو به این محل منتقل شد. کارخانه‌ 20 هکتاری ریچموند بیشتر از 70 سال بزرگ‌ترین واحد تولید شرکت بلدن به حساب می‌اومد.

در دوران پرآشوب جنگ جهانی دوم، بلدن تاحدودی از فعالیت اصلی خودش فاصله گرفت و تجهیزات مختلفی رو برای انواع جیپ، تانک، هواپیما، کشتی و زیردریایی تولید کرد. با پایان جنگ عالم‌گیر، بلدن یک بار دیگه وارد میدان مهندسی و تولید سیم و کابل شد و به نوآوری در این زمینه ادامه داد. این شرکت به‌عنوان یکی از اولین تولیدکننده‌های سیم با عایق پلاستیکی شناخته میشه. Belden به عایق‌بندی، غلاف و محافظ کابل توجه ویژه‌ای داشت و همین مسئله باعث شد در این سال‌ها به اعتباری که شایسته‌اش بود، دست پیدا کنه.

تاریخچه برند belden

از دهه 1980 تا سال 2009، ادغام و استقلال در تاریخچه شرکت Belden

این سه دهه در تاریخچه شرکت Belden اهمیت خاصی دارن؛ چون تلاش این کمپانی رو برای به‌کارگیری روش‌های مختلف برای توسعه‌ بیشتر نشون میدن. بلدن در سال 1980 به مقری جدید در جنوب ریچموند منتقل شد. در همین سال، بلدن برای اولین بار با شرکتی دیگه ادغام شد؛ اسم این شرکت Crouse-Hinds و زمینه‌ فعالیت اون، تولید محصولات الکتریکی بود. کمپانی جدید سال بعد به مالکیت شرکت کوپر (Cooper) دراومد؛ اما بلدن رفته‌رفته تا سال 2003 یک بار دیگه به شرکت سهامی عام تبدیل شد.

سال 2004 بلدن دوباره با یک شرکت دیگه ادغام شد. اسم این کمپانی که چند زیرمجموعه‌ کهنه‌کار و باتجربه داشت، CDT بود. اما از سال 2005 و با آغاز دوران مدیریت جان استروپ، ورق برگشت و بلدن شرکت‌های زیادی رو خریداری کرد. در مدت کوتاهی تا سال 2009، کمپانی‌های مشهوری مثل Hirschmann ، Lumberg Automation و Telecast Fiber Systems به زیرمجموعه‌های Belden اضافه شدن.

ادغام برند بلدن

از سال 2010 تاکنون، بهترین ترکیب در تاریخچه شرکت بلدن

با بررسی فعالیت‌های برند بلدن از سال 2010 به این طرف، این دوره از تاریخچه شرکت بلدن رو میشه «کامل شدن سیمای غول شبکه» توصیف کرد. در دهه‌ گذشته شرکت‌های زیادی از جمله Thomas & Betts ،GarrettCom ،Poliron ،Miranda Technologies ،PPC و Grass Valley به Belden پیوستن. این کمپانی‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل تولید کابل کواکسیال، تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار، پخش تلویزیونی و امنیت سایبری فعالیت داشتن و ابعادی تازه به چهره‌ بلدن دادن. در حال حاضر غول شبکه علاوه بر برند Belden با 14 نشان تجاری دیگه هم فعالیت می‌کنه.

برند بلدن

تجهیزات شبکه بلدن

تاریخچه شرکت بلدن با تولید انواع کابل شبکه گره خورده و هنوز کابل لن یا شبکه و پچ کورد اصلی‌ترین تولیدات این کمپانی محسوب میشن. البته تجهیزات شبکه بلدن شامل قطعات و ابزارهای زیاد دیگه‌ای هم میشه که با برندهای مختلف به بازار عرضه میشن.

کابل شبکه بلدن تنوع بسیار زیادی داره و از نظر پهنای باند و نرخ انتقال داده میشه اون رو به دسته ها یا Category های مختلفی تقسیم کرد. در حال حاضر شرکت Belden در تولید کابل های شبکه ی Cat3 ، Cat5e ، Cat6 ، Cat6a ، Cat7 ، Cat7a جزو کمپانی‌های پیشتاز جهان محسوب میشه.

پچ کورد بلدن هم مثل کابل‌های شبکه‌ این شرکت، دسته‌ها یا Catهای متنوعی داره. کارشناس‌های شبکه، ویژگی پچ کوردهای Belden رو استحکام و مقاومت بالا در برابر آسیب‌های فیزیکی و فرسودگی و پوسیدگی معرفی می‌کنن.

تجهیزات برند بلدن

آنچه در مورد تاریخچه شرکت بلدن گفتیم

در این مقاله تلاش کردیم به تاریخچه شرکت بلدن نگاهی کلی و کوتاه داشته باشیم. Belden مثل خیلی از کمپانی‌های بزرگ دیگه، فراز و نشیب‌های زیادی رو تجربه کرده، اما تسلیم شرایط نشده و اکنون یکی از بهترین برندهای کابل شبکه در دنیاست. شاید راز موفقیت این برند، قدم گذاشتن در مسیرهای جدید در عین حفظ اصالت و توجه به کیفیت باشه. در هر صورت بلدن یکی از غول‌های تجهیزات شبکه محسوب میشه که کاربرها با خیال راحت محصولات اون رو انتخاب و تهیه می‌کنن.

سوالات متداول

آیا همه‌ کارخانه‌های بلدن در آمریکا مستقر هستن؟

خیر. Poliron یکی از زیرمجموعه‌های Belden هست که شرکتی برزیلی محسوب میشه.

محصولات بلدن از چه نظر در تاریخ تجهیزات شبکه اهمیت دارن؟

بلدن جزو اولین شرکت‌هایی بود که در زمینه‌ عایق‌بندی و غلاف انواع کابل، تحقیقات گسترده‌ای کرد و نوآوری‌هایی رو به نمایش گذاشت.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x